Societat

El govern anuncia la supressió de la zona 80

El conseller d'Interior presenta els canvis de la limitació de velocitat a les vies de la primera corona metropolitana, que entraran en vigor l'1 de març

Només 25 Km mantindran la limitació fixa de 80 Km./h

Als 53 Km restants la velocitat màxima variarà entre els 100 i els 120 Km./h

  • Gràfic que representa els nous límits de velocitat a partir de l'1 de març SCT.
  • Representació gràfica dels actuals límits de velocitat a la primera corona metropolitana SCT.
  • Gràfic on es representa les vies on s'implementarà la velocitat variable SCT.
  • Video: Entrevista amb el doctor Llovet

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha donat aquesta tarda el cop de gràcia a la limitació fixa dels 80 Km./h a les carreteres de la primera corona metropolitana de Barcelona.

En una compareixença davant els mitjans, el conseller ha anunciat que en el termini d'un mes entraran en vigor les noves limitacions de velocitat a la majoria dels trams on s'aplica aquesta mesura, que actualment afecta 78 Km dels accessos a la capital catalana.

Així, el proper 1 de març, només es mantindrà la limitació fixa a 80 Km./h a 25 Km, mentre que als 53 Km restants, la velocitat màxima s'incrementarà en una forquilla que anirà dels 90 als 120 Km./h, segons el tram.

Les primeres vies on es notaran els nous criteris seran les que ja tenen implantat el sistema de velocitat variable. En concret, Puig ha explicat que a la C-32, a partir de Sant Boi i en direcció a Castelldefels, el límit màxim serà de 120 Km./h, mentre que a la C-31 variarà entre els 100 i els 120 Km./h entre aquesta última població i El Prat de Llobregat. En aquestes carreteres, el sistema la regulació dinàmica de la velocitat s'aplicarà en funció de la congestió i podrà fer variar aquests límits a la baixa en determinats moments.

Pel que fa a les carreteres amb senyalització fixa, a l'autopista AP-2 es podrà circular a 100 Km./h des de l'inici de la via i a 120 a partir Sant Just Desvern, mentre que a l'A-2 la velocitat màxima continuarà sent de 80 Km./h fins al seu encreuament amb l'AP2. A partir d'aquest punt s'hi podrà circular a 100 Km./h, el mateixa límit que tindrà l'autovia del Baix Llobregat.

A la C-31 nord, la velocitat màxima es mantindrà en els 80 Km./h fins passat el tram de més densitat urbana de Badalona, a partir del qual el límit s'ampliarà fins als 120 Km./h. A la B-20, la velocitat màxima serà de 80 i 100 Km./h segons el tram.

El límit és manté a 80 Km./h a la C-58 i a la C16, tot i que la segona tindrà un tram de 90 Km./h a la sortida dels túnels de Vallvidrera.

Complir amb un mandat

“Complim un mandat que teníem”, ha afirmat Puig, que ha afegit que amb aquestes modificacions “han canviat una visió rígida per una més flexible”. Segons el conseller, la velocitat variable és “un sistema bo que s'ha implantat malament”.

El titular d'Interior ha revelat que els canvis que s'introduiran aquest mes tindran un cost de 76.000 euros. També ha avançat que per acomplir l'objectiu d'ampliar la velocitat a totes aquestes vies caldrà una inversió de 6 milions d'euros. Puig ha defensat aquesta despesa assegurant que totes les grans metròpolis europees avancen cap a aquest sistema. A més, ha declarat que la limitació fixa a 80 Km./h ha tingut un cost elevat per a la societat catalana.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.