Societat

Trànsit multarà a partir de demà els infractors de la velocitat variable

Des que es va posar en marxa aquest sistema de gestió del trànsit, els accidents amb víctimes -tant morts com ferits- han baixat en un 51%

El Servei Català de Trànsit començarà a multar a partir de demà els conductors que excedeixin els límits de velocitat variable que fixen els pannells d'entrada a Barcelona per l'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf, on el límit oscil·la entre els 80 i els 40 per hora.

En els prop de 70 quilòmetres de via on des del passat 15 de gener regeix la velocitat variable (comptant els dos sentits de la marxa) funcionaran un total de vuit radars, que estan ja adaptats per disparar-se quan els vehicles superin la velocitat variable fixada en els pannells.

Malgrat que les multes en aquests trams de la C-31 i la C-32 s'haurien d'haver començat a imposar en principi des del passat 15 de març, Trànsit va decidir ajornar "sine die" el caràcter sancionador per fer ajustos tècnics i argumentant a més que la majoria d'usuaris respectaven els límits.

Tot i això, finalment han acordat començar a sancionar a partir de demà, per evitar donar "carta blanca" als usuaris que no respectin els límits i no ofendre els conductors que obeeixen els senyals.

Durant aquest any sí que s'ha seguit multant els vehicles que han excedit el límit de 80 quilòmetres per hora que regeix en la primera corona metropolitana, a excepció d'un tram al costat del Canal Olímpic, on es pot anar a 100 per hora.

Des que aquest sistema de gestió del trànsit, amb una llarga tradició a Europa, es va començar a aplicar a Barcelona -en la corona metropolitana on ja regeix la limitació a 80 per hora-, els accidents amb víctimes -tant morts com ferits- han baixat en un 51%.

En concret, entre el 15 de gener i el 15 d'abril passat hi va haver en els gairebé 70 quilòmetres en els quals funciona el sistema un total de 14 accidents amb víctimes, amb cap mort, dos ferits greus i 14 ferits, davant dels 29 accidents (amb dos morts, un greu i 30 lleus) que va haver el 2008, quan ja regia la limitació a 80 per hora.

Durant aquests tres mesos també s'ha aconseguit reduir una quarta part la longitud mitjana i la durada de les congestions en hora punta, ja que han passat en la C-32 de tenir una distància mitjana de 4,05 quilòmetres el 2008 a una longitud de 2,95 quilòmetres ara, i de 2,5 hores el 2008 a 1,9 hores el 2009.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Joan Espona, nou president dels caçadors gironins

OLOT

Els prototips de la plataforma eòlica, frenats per la falta de pressupost

GIRONA

Comencen els treballs d’estudi i preservació de boscos de pi negre al Ripollès

CAMPELLES
La crònica

Les probabilitats que t’atropelli una bicicleta

Societat

Afavorir la inclusió de joves LGTBIQ+

El Prat de Llobregat
SOCIETAT

Canet vol preservar el so de les campanes declarant-les bé cultural d’interès local

CANET DE MAR

El barri Devesa-Güell bateja una plaça amb el nom de Natàlia Molero

girona

El Col·legi de Metges distingeix Miquel Carreras, Josep Lloveras i el Bernat Jaume

GIRONA

Tensió i cops de porra a la seu de Ciutat Vella durant la protesta pel desallotjament de La Tancada

Barcelona