Societat

ICV s'atrinxera en la limitació dels 80km/h i demana coherència a Nadal

CATALUNYA

ICV torna a topar amb el PSC per un tema relacionat amb el Medi Ambient. El partit presidit per Joan Saura s'ha atrinxerat darrere la limitació dels 80km/h als accessos a Barcelona i recorda al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, el socialista Joaquim Nadal, que va ser una mesura aprovada pel govern. Tant el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, com el seu cap, el conseller d'Interior, Joan Saura, han advertit aquest dimarts que no es replantejarà la limitació mentre els índexs de contaminació continuïn alts.

Pérez Moya ha avisat Nadal que la mesura "no és una fixació del Servei Català de Trànsit" en resposta a les declaracions de Nadal, fetes ahir a RAC1 i defensant que seria "intel·ligent" i "ben rebut" modificar a l'alça la velocitat variable. En declaracions a l'Agència Catalana de Notícies (ACN), Pérez Moya ha indicat que la limitació de 80 km/h només representa nou segons de retard per quilòmetre recorregut, i que a canvi la mesura contribueix a reduir els accidents: "No entenc una bronca política per nou segons".

El conseller es va referir a la C-31 i a la C-32. Unes vies per on, segons Nadal, es podria circular a 110 km/h a partir de les 11 de la nit perquè això "no afectaria el nivell de contaminació". En aquest sentit, Pérez Moya ha replicat que cada dia circulen uns 100.000 vehicles a les carreteres d'entrada a Barcelona entre les 11 de la nit i les sis de la matinada. El director del SCT s'ha preguntat si aquests vehicles "contaminen, o no?".

En relació amb la proposta d'aplicar la variabilitat a l'alça, Pérez Moya ha remarcat que "la perversió i la manipulació" és fer creure que la limitació de 80 km/h és en zones on estava permès circular a 120 km/h". "Les úniques vies on la limitació era a 120 km/h són l'autopista del Garraf i un tram molt concret de l'AP-2", ha contestat.

Malgrat tot, el director de Trànsit ha reiterat que es manté la porta oberta a la variabilitat a l'alça de la velocitat, i que "el 80 km/h no és cap dogma". "Si a la nit s'ha d'apujar el límit, s'apujarà", ha afegit. Tot i això, ha advertit que serà després d'analitzar la qualitat de l'aire, perquè si no el ciutadà creurà que "les decisions es prenen per caprici".

Pérez Moya també ha recordat que fa un any, "tothom" li deia que estava "boig" perquè defensava la limitació de velocitat als 80 km/h als accessos a Barcelona. En canvi, ha insistit, les dades de sinistralitat li han donat la raó. Segons el SCT, des de la posada en marxa d'aquesta mesura s'han produït 150 accidents menys a la zona afectada per la limitació.

Paral·lelament, Saura, en la roda de premsa en què feia de portaveu del govern després de la reunió setmanal de l'executiu, ha insistit que no es modificarà la mesura "fins que la contaminació baixi i estigui dins dels límits marcats per la Unió Europea". Quan li han preguntat per què Nadal diu el contrari, ha contestat, secament: "Això li ha de preguntar al conseller Nadal".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.