Societat

L'equip de govern de l'Ajuntament de Barcelona, dividit per la velocitat variable

Medi ambient

L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest dijous una proposició amb els vots del PSC, ERC i l'abstenció del PP per instar la conselleria de Medi Ambient a autoritzar al Servei Català del Trànsit (SCT) que, en un futur, es pugui incrementar de nit el límit de velocitat variable de 80 quilòmetres per hora als accessos a la ciutat. ICV-EUiA, que dirigeix la conselleria, i CiU hi han votat en contra.

La proposició, que ha estat presentada pel PSC en el marc de la comissió de seguretat i mobilitat, precisa que la possibilitat de revisar a l'alça el limit de velocitat es podrà fer una vegada es compleixin els marges de contaminació permesos que fixa la Unió Europea (UE), i sempre que l'estat del trànsit i el nivell de contaminació atmosfèrica ho permetin.

A la comissió no han prosperat dues proposicions més sobre la velocitat variable presentades per CiU i PP, respectivament, a les quals només han donat suport les dues formacions. Totes dues demanaven instar la Generalitat a flexibilitzar a l'alça el límit de 80 km/h en determinades franges horàries. La federació precisava que es faci en el cas que no hi hagi congestió i reclamava anul·lar l'entrada en vigor de la flexibilitat a la baixa.

L'edil d'ERC Ricard Martínez ha defensat permetre augmentar la velocitat nocturna sempre que es compleixin els objectius mediambientals, de reducció de la congestió i dels accidents. En canvi, Joaquim Mestre (ICV-EUiA) ha afirmat que s'ha reduït la contaminació atmosfèrica però que no es pot regular a l'alça perquè "encara queda molt lluny" l'objectiu marcat per la UE.

Alberto Villagrasa (PP) ha considerat que la mesura és fruit del "progressisme no evolutiu" d'ICV-EUiA, i ha defensat que és un error, perquè es basa "bàsicament en criteris ambientals". Eduard Freixedes (CiU) ha dit que la "disminució real" de la contaminació és fruit de la reducció de cotxes que circulen a causa que hi ha més gent acomiadada per la crisi i que no agafa el cotxe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Joan Espona, nou president dels caçadors gironins

OLOT

Els prototips de la plataforma eòlica, frenats per la falta de pressupost

GIRONA

Comencen els treballs d’estudi i preservació de boscos de pi negre al Ripollès

CAMPELLES
La crònica

Les probabilitats que t’atropelli una bicicleta

Societat

Afavorir la inclusió de joves LGTBIQ+

El Prat de Llobregat
SOCIETAT

Canet vol preservar el so de les campanes declarant-les bé cultural d’interès local

CANET DE MAR

El barri Devesa-Güell bateja una plaça amb el nom de Natàlia Molero

girona

El Col·legi de Metges distingeix Miquel Carreras, Josep Lloveras i el Bernat Jaume

GIRONA

Tensió i cops de porra a la seu de Ciutat Vella durant la protesta pel desallotjament de La Tancada

Barcelona